Doelbewust SEO Veenendaal

Wanneer u denkt aan Veenendaal, komen vast en zeker beelden in u op van Kerk, Kasteel Amerongen, Ouwehands Zoo, Koningstafel, Het Leersumse Veld, of van de Piramide van Austerlitz. Tegenwoordig kunt u ook het beroemde bedrijf Doelbewust marketing toevoegen aan uw beeldenlijstje. SEO Veenendaal en SEA optimalisatie voor uw bedrijfswebsite kunt u met gerust hart uitbesteden aan een toonaangevende bedrijf; Doelbewust marketing in Veenendaal.

SEO bestaat uit een onderdelen, techniek optimalisatie, content optimalisatie, linkbuilding. Seo maakt je website beter zichtbaar in zoekmachines, door wat men noemt in het digitale landschap ‘organische’ linkjes.

Stel jouw bedrijf in een provincie heeft equivalenten in de randstad. Veel klanten zullen door de voordelen die randstedelijke netwerken bieden en door de modegril alles wat in grote steden organisch groeit aan bedrijven voorrang te geven op andere gebieden. Een interessante techniek om dan je concurrenten voor te zijn is skyscraping.

Skyscrapers zijn wolkenkrabbers. Deze staan figuurlijk ook in een landelijke omgeving zoals Veenendaal. De skyscrapers zijn de bedrijven die bovenaan in de Google zoekmachines staan. Met de Skyscraper techniek ga je kijken wie die wolkenkrabbers zijn, hoe ze zo hoog gekomen zijn en waar zij nog steekjes laten vallen in hun content. Op die plek, waar zij nog tekort schieten, daar ga jij je content in vullen. Jij bouwt zo je eigen skyscraper, echter zonder de fouten van je concurrent waardoor je steeds meer klanten gaat aantrekken!

De skyscraper techniek werkt als volgt;

Allereerst onderzoek je focuswoorden. Waarover wil je content creeeren? Gebruik daarom Googles ‘keywordplanner’ of een tool als ‘ubersuggest’ om de meest interessante keywords te verkennen.

Ten tweede, geeft weten wie je concurrenten zijn een helder uitgangspunt. Google simpelweg het zoekwoord waar jij je op focust, en bekijk welke concurrenten hoog scoren. Definieer bijvoorbeeld de 3 hoogst-rankende pagina’s op het betreffende zoekwoord. Een SEO tool als SEM Rush kan je nog sneller helpen. Je vindt je concurrenten daarin door een zoekwoord in te vullen in het ‘Keyword Overview’. Je kunt je succesvolle concurrenten analyseren, waardoor je automatisch al een beter idee krijgt van content die werkt.

In deze stap ga je proberen je concurrenten en hun succes beter te begrijpen. Waarom scoren juist deze pagina’s zo hoog op dit zoekwoord?

Je gaat op zoek naar de relatie tussen de zoekwoorden en de soort content die ze creëren rondom die specifieke onderwerpen. Je probeert te begrijpen naar welke informatie de klant op zoek is, en waarom juist deze pagina’s zo goed voldoen aan deze zogenaamde ‘searcher intent’.

Nu weet je met welke soort content de succesvolle concurrenten veel wind vangen en is het aan jou de taak om erachter te komen waar ze nog wind missen. Je gaat op zoek naar wat zij op hun contentpagina’s nog niet helemaal goed doen. Hier vind je een checklist waar je op kunt letten:

  • Bevat de content interne links met betrekking op het onderwerp?
  • Is de inhoud goed leesbaar en aantrekkelijk?
  • Bevat de inhoud metabeschrijvingen en canonieke tags?
  • Wordt het zoekwoord in de URL, de kop en de titel-tag en word hij vrij gebruikt in de hele inhoud?
  • Hoe is de laadsnelheid van de pagina?
  • Is de pagina visueel aantrekkelijk?
  • Is er een call-to-action op de pagina?
  • Is er een video aanwezig is?
  • Ontvangt de pagina inkomende backlinks en hoe zien die eruit?
  • Is de inhoud over het algemeen boeiend?

Nu weet je hoe je concurrenten het goed doen en waarom ze zoveel bezoekers op hun websites krijgen, maar nog belangrijker: je weet wat ze nog niet helemaal goed doen en waar het beter kan. Schrijf de pagina zelf of huur iemand in; met je onderzoek in de hand kun je namelijk ook een copywriter heel goed briefen.

Jouw nieuwe artikel of pagina is pas een skyscraper als deze:

  • Een aantrekkelijkere titel en metadescriptie heeft
  • Visueel aantrekkelijker is door bijvoorbeeld afbeeldingen of infographics
  • Gevuld is met zogenaamde ‘rich content’ zoals video, quiz of animaties
  • De zoekintentie wordt beantwoord met sterke teksten, opgedeeld in alinea’s en bullets
  • De pagina razendsnel laad
  • En uiteindelijk: Je pagina een nummer 1 positie scoort in Google

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *